
- Tukimediassa/oissa tarjottiin mahdollisuus tilata tekstiviestillä kuponki kännykkään (ilmainen "Roastburger")
- Paluuviestissä tekstiviestikuponki
- Kuluttaja sai myös toisen viestin jossa tiedusteltiin halukkuuttaa saada jatkossa tarjouksia Arby's ketjusta (markkinointilupa/rekisteri) vastaamalla kyseiseen viestiin
- Lunastus Arby's toimipisteessä
Kyseistä markkinointikanavaa päädyttiin käyttäämään kahdesta syystä. Haluttiin mitattavuutta a) nähdään miten tukimedia toimii => kuinka monta tilausta esim. printtimainoksesta tai kadunvarsimainoksesta tulee sekä b) voidaan seurata lunastusprosenttia sekä tarjota omalle kohderyhmälle "hauska, jännittävä ja omaperäinen (fun, exciting and original)" tapa promota uutta tuotetta. Jutussa ei valitettavasti käynyt ilmi missä medioissa kuponkitilausta viestittiin, pelkkä tilattujen kuponkien määrä >850. Olisi myös kiinnostanut montako rekisteröityi rekkariin. Artikkelissa on myös kerrottu kupongin tekstisisältö. Koska kupongissa ei ollut mitään kampanja- tai uniikkikoodia niin oletan, että lunastuksia on seurattu kassaan luodulla tuotekoodilla.
Itse kaipaisin vastaavanlaisiin juttuihin hieman tarkempia tuloksia (myös odotukset vs. tulokset).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti