maanantai 10. marraskuuta 2008

Sms-mainonta siirtyy kuluttajatuotteisiin ja palveluihin

Tutkimusyhtiö comScoren tekemän tutkimuksen perusteella sms-mainonta on enenevässä määrin siirtymässä mobiilituotteiden (soittoäänet, kuvat, pelit) mainonnasta kuluttajatuotteisiin. Viiden suuren EU-maan (UK, Ranska, Saksa, Italia, Espanja) tuloksiin perustuva tutkimus osoitti, että eniten osuuttaan kasvattivat ruoka/elintarvikkeet, muoti/vaatetus sekä ravintolat. Kyseessä ovat siis erilaiset tarjoukset ja kupongit.

Data on todella mielenkiintoista luettavaa, koska tätä herkkua on valitettavan harvoin tarjolla. Huomiollepantavaa on myös viestien "response" eli kuinka paljon lähettettyjä etuja/tarjouksia käytettiin, yli kuuden prosentin luokkaa. Samaan aikaan sms-mainosviestin vastaanottomäärä on hieman laskenut.

Katso mielenkiintoinen taulukko täältä.

Ei kommentteja: