- Innokkaimmin tekstiviestikampanjoihin osallistuvat 36-45 vuotiaat
- Naiset osallistuvat tekstiviesteillä kampanjoihin ja tv-ohjelmiin huomattavasti miehiä aktiivisemmin
Lisäksi tutkimus osoittaa, että mobiilimarkkinointiin liittetyt väärät uskomukset hidastavat sen omaksumista Suomessa. Eli palvelutarjoajien täytyy ottaa luu käteen ja oikaista tämä asia! Kyseisen median interaktiiviset elementit jäävät myös usein hyödyntämättä.
Leppäniemen tuotos tarjoaa työkaluja mobiilin toimintaympäristön ymmärtämiseen sekä kuinka mobiilimedia voidaan sitoa osaksi markkinointistrategiaa. Tutkimuksessa tarkastellaan myös eri toimijoiden rooleja mobiilissa ekosysteemissä ja kuvataan yksityiskohtaisesti toimenpiteet, joilla mobiilimedia integroidaan osaksi yritysten markkinointitoimintoja. Suotta ei MMA (Mobile Marketing Association) palkinnut Leppäniemeä ja Heikki Karjaluotoa viime vuonna heidän tekemästään tutkimustyöstä mobiilimarkkinoinnin saralla.
Huhu kertoo että Leppäniemi olisi loppuvuodesta saapumassa Oulusta Helsinkiin esiintymään aiheesta :-)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti