- Mobiilimarkkinointimarkkinoiden arvo kasvoi 45% vuodesta 2005 vuoden 2006 3,6 miljoonaan euroon
- Mobiilisisältöjen myynti kasvoi noin 77 miljoonaan euroon vuonna 2006, mikä oli 10 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna
- Päätelaitekanta uusiutui kytkykaupan ansiosta nopeasti; 3G-päätelaitteiden määrä yli kymmenkertaistui vuonna 2006
Tutkimuksen mukaan mobiilimarkkinointimarkkinoita edistävät:
- Mobiilimarkkinointiluvan antaneiden henkilöiden yhteystietorekistereiden yleistyminen ja kasvu
- Päätelaitekannan teknologisen kehityksen mahdollistamat muodot, esim. mobiilitelevisio
- Mobiilimarkkinointikampanjan toteuttamisen tekninen helpottuminen
Tutkimuksen mukaan mobiilimarkkinointimarkkinoita hidastavat:
- Mobiilimarkkinoinnin rajallinen tunnettuus mainostajien keskuudessa
- Pienet yhteysrekisterit (tekstiviestirekisterien kautta tavoittaa monien mainostajien kannalta liian pieniä kohderyhmiä)
Kommentti: Apinat.fi -mobiilimarkkinointikannassa on tällä hetkellä noin 50 000 kontaktia. Kannan koko alkaa olla jo sitä luokkaa että se kiinnostaa jo suurempiakin mainostajia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti