perjantai 23. huhtikuuta 2010

Liidien generointia öljynvaihdolla

Amerikassa Ford-jälleenmyyjä toteutti mielenkiintoisen tv-kampanjan, jonka avulla generoitiin liidejä autoliikkeeseen. Tv-mainoksessa kehotettiin katsojia lähettämään tekstiviesti, jota vastaan sai mobiilikupongin ilmaiseen öljynvaihtoon. Kyseisellä täkyllä luonnollisesti saatiin porukkaan kauppaan. Spottia oli tarkoitus ajaa kuukaudenpäivät, mutta lopetettiin 16. päivän kohdalla kun kuponkeja oli tilattu jo 2900 kappaletta (joista 2000 sai kupongin annettuaan ensi markkinointiluvan). Lunastusprosentteja ei ollut vielä tiedossa sillä kampanja on vielä kesken.
Öljynvaihtokupongit ovat voimassa kuukauden, joten lunastamattomille lähetetään vielä muistutusviesti ennen kupongin vanhenemista, jottei hyvää liidiä menetetä. Kuten aiemmin mainitsin, osallistuneilta kerättiin myös lupa jatkoviestintään.

Kampanjaan oltiin niin tyytyväisiä, että seuraava on jo suunnitteilla. Ajatuksena on tilata koeajo tekstarilla ja koeajolla käyneet saavat etusetelin liikkeeseen.

Haluaisin kiinnittää lukijan huomion kontaktimääriin. Asiakas oli tyytäväinen muutamaan tuhanteen kontaktiin ja markkinointilupaan alkuvaiheessa. Tässä, kuten muissakin toimenpiteissä, pitäisi muistaa pitkän aikavälin suunnittelu niin luparekisterin keräämisessä, rekisteriä koskevissa toimenpiteissä, kampanjoinnissa, jne. Parissa tuhannessa on jo mojova alku...

Ei kommentteja: