
Syksyllä alkaneen kokeilun perusteella potilaan päivystyksessä viettämä aika on lyhentynyt lähes tunnilla. Viitteellisen päivystysajan puhelimella varanneet ja tekstiviestikutsun saaneet pääsevät hoitoon keskimäärin puolen tunnin odottelun jälkeen.
Jonotusaikojen lyhentyminen on huomattu myös lääkärin vastaanotolla.
- Ainakin se palaute jonka saanut päivystäviltä lääkäreiltä on se, että he kokevat työnsä hieman rauhallisempana. Potilaat eivät vähene, mutta ehkä on rauhallisempaa olla töissä, kertoo päivystyspoliklinikan ylilääkäri Afra Prokki Ylelle.
Palvelusta on siis selvästi hyötyä sekä lääkäreille että potilaille. Esimerkiksi Iltalehden web-sivuilla olevan äänestyksen mukaan 94% vastanneista pitää terveyskeskusten tekstiviestipalveluita hyödyllisinä. Aika kova prosentti mille tahansa lisäarvopalvelulle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti