torstai 6. maaliskuuta 2008

Kännykkämainonta yllättää määrällä ja reaktioilla

Tietokone-lehti kirjoittaa Tutkimusyhtiö Nielsenin tekemästä mobiilimarkkinointitutkimuksesta seuraavasti:

Tutkimusyhtiö Nielsenin tuoreet luvut mobiilimainonnasta ovat yllättävää luettavaa. Mobiilimainonta on tietenkin kovassa kasvussa. Myös käyttäjien reaktio on mielenkiintoinen. Mainokset eivät mene ohi, vaan valtaosa käyttäjistä näyttää reagoivan ja jopa vastaavan mainoksiin.

Nielsenin tuoreiden lukujen mukaan 23 prosenttia yhdysvaltalaisista on viimeisen kuukauden aikana nähnyt matkapuhelinmainontaa.

Prosentti on melkoinen, sillä käytännössä se merkitsee noin 58 miljoonan ihmisen nähneen viime kuussa kännykkämainoksia. Viime vuoden lopulla mobiilimainontaa näki 42 miljoonaa ihmistä Yhdysvalloissa, joten kasvu on melkoista.


Yli neljännes vastasi mainoksiin tekstiviestillä

Nielsen kertoo, että 51 prosenttia käyttäjistä reagoi jotenkin mainoksiin. Jopa 26 prosenttia oli lähettänyt takaisin tekstiviestin mainoksen aktivoimana. 9 prosenttia oli klikannut jotain mainoslinkkiä esimerkiksi nettiselaimen kautta.

Nielsenin mukaan 32 prosenttia käyttäjistä oli sitä mieltä, että he ottaisivat mielellään vastaan mainoksia, jos ne alentaisivat puheluiden kuukausikustannuksia.

Lähde: Tietokone.fi

Ei kommentteja: