Lähde: Digitoday
Suomalaiset nuoret suhtautuvat selvästi vanhempiaan myönteisemmin mobiilimarkkinointiin eli tekstiviestinä tai multimediaviestinä lähetettäviin mainoksiin. Tämä selviää Taloustutkimuksen tuoreesta Sähköinen Suora 2006 -tutkimuksesta.
Tutkimuksessa tiedusteltiin suomalaisilta kuluttajilta ja päättäjiltä muun muassa sitä, miten he yleisesti ottaen suhtautuvat mobiilimarkkinointiin, ja miten erilaiset lisäedut vaikuttaisivat kiinnostukseen mobiilimarkkinointia kohtaan.
Alle 25-vuotiaista selvästi yli puolet suhtautuu myönteisesti suoraan matkapuhelimeen lähetettäviin markkinointiviesteihin ainakin siinä tapauksessa, että on itse antanut luvan viestien lähettämiseen.
Yli 55-vuotiasta sen sijaan yli 70 prosenttia kertoo, ettei halua matkapuhelimeensa minkäänlaista markkinointiviestintää.
Luvan antaminen on mobiilimarkkinoinnissa olennaisen tärkeää jo paitsi lain mukaan, myös kuluttajien asenteissa: kaikista vastaajista ainoastaan neljä prosenttia kertoo ottavansa mielellään vastaan mobiilimainoksia kiinnostavista aiheista myös siinä tapauksessa, ettei ole antanut mainostajalle lupaa lähestyä tekstiviestitse.
Koko juttu: Digitoday
torstai 11. toukokuuta 2006
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
2 kommenttia:
Ja tätä varten piti taas oikein tehdä tutkimus. Missä vaiheessa akateeminen ajattelu ajoi maalaisjärjen ohi?
Samaa ihmettelen minäkin, mutta myös uutisointi mietityttää:
Olisiko kenties tutkimuksessa ollut muuta tärkeämpää uutisoitavaa kuin tuo itsestäänselvyys?
Lähetä kommentti