maanantai 20. maaliskuuta 2006

Apinat.fi update ja hieman historiaa

FlyerOnen ja Roottori Oy:n luoma mobiiliyhteisö/-portaali nimeltä Apinat.fi (kuluttajille ilmaiset tekstiviestit, sähköistä suoramarkkinointilupaa vastaan) on runsaan puolen vuoden elinkaarensa aikana saavuttanut merkittävää jalansijaa nuorten aikuisten keskuudessa. Palvelussa on lähes 25 000 rekisteröitynyttä käyttäjää, ja rekisteröitymistahti ei näytä laantumisen merkkejä. Ilmaiset tekstiviestit tuntuvat kiinnostavan kohderyhmää erittäin paljon.

Suuri osa kävijöistä vierailee portaalissa useita kertoja viikossa, joka antaa viitteitä siitä että portaali todetaan hyödylliseksi ja viihteelliseksi, niin että sinne kannattaa tulla uudestaankin. Uniikkeja kävijöitä sivustolla on noin 16 000 viikossa kun taas yhteenlaskettu viikoittainen käyntimäärä yltää yli 40 000:n (TNS Metrix). Yli 60 % rekisteröityneistä on naisia ja 50 % yli 18-vuotitaita.

Apinat.fi –konsepti on rakennettu alusta alkaen mainostajan lähtökohdista. Usein kun olemme olleet viemässä mobiilimarkkinoinnin ilosanomaa mainostajille ja mainostoimistoille, tuli monta kertaa seuraava kysymys eteemme: ”Mobiilimarkkinointi kuullostaa hyvältä, mutta mistä saamme rekisterin johon mobiilimarkkinointiviestejä voisi kohdentaa?”. Yleensä jouduimme myymään asiakkaalle ”eioota” koska mobiilirekistereitä ei yksinkertaisesti ollut markkinoilla, tai sitten ne olivat huonolaatuisia tai liian pieniä. Eipä siinä sitten muu auttanut kun ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tehdä oma mobiilisuoramarkkinointirekisteri! Ja näin sai alkunsa Apinat.fi.

1 kommentti:

mvdbacrzaq kirjoitti...

i8ijxe nxynrunpvskl, [url=http://zdndgmuebdws.com/]zdndgmuebdws[/url], [link=http://tdnifrmyaoxy.com/]tdnifrmyaoxy[/link], http://qlzekgvjeney.com/