perjantai 21. toukokuuta 2010

Croco-diili


Jenkeissä kenkätehtailija Crocs on käynnistänyt laajan markkinointikampanjan. Yksi käyttöön otettu elementti on mobiilikupongit, joita mainostetaan ketjun omissa myymälöissä. Kuluttajat voivat tekstiviestillä tilata itselleen kupongin, joka oikeuttaa 15% alennukseen mistä tahansa ostoksesta. Palvelu on saavuttanut niin suuren suosion, että sen voimassaoloa on pidennetty alkuperäisesta kuukauden voimassaolosta. Kahden kuukauden aikana kuponkeja on tilattu 94000 kappaletta. Valitettavasti lunastusmääriä ei artikkelissa anneta julki.

Kampanjaseuranta tapahtuu tilausmäärien sekä tietenkin lunastusten mukaan. Mobiilikuponki sisältää koodin, jonka myyjä syöttää maksutilanteessa kassajärjestelmään.

Perustelut kampanjan käyttöönottoon olivat seuraavat:
  • Kuluttajan välitön palkitseminen (tilaa kuponki => saat alennuksen)
  • Helpotetaan ostopäätöksen tekemistä in-store markkinoinnilla
  • Kasvatetaan myyntiä
  • Testialusta suunnitellulle mobiilimarkkinointikonseptille (viikoittaiset tarjoukset)
  • Henkilökunnan tutustuttaminen uuteen markkinointimekanismiin
  • Kuluttajan tutustuttaminen uuteen markkinointimekanismiin

Ei kommentteja: