keskiviikko 17. syyskuuta 2008

Mobiilibannereiden teho Suomessa mitataan

Suomen mittakaavalla laajin koskaan tehty tutkimus mobiilibannereiden toimivuudesta käynnistyi 15.9.2008. Kuukauden aikana tullaan mittaamaan 12 mainostajan bannereiden klikkauksia kolmen operaattorin (DNA, Elisa ja Sonera) mobiiliportaaleissa. Operaattorit ovat antaneet pilotin käyttöön portaaleistaan kaikkiaan 1,4 miljoonaa mainosnäyttöä noin 400.000 eri kävijän katsottavaksi kuukauden aikana. Hankkeen tarkoituksena on mitata mobiilibannereiden toimivuutta sekä sitä miten hyödylliseksi mainostajat sen kokevat. Odotamme mielenkiinnolla tuloksia, jotka julkistetaan tammikuussa 2009.

Itse projektin käynnisti FiCom (Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto) ja toteutuksesta vastaavat More Mobile Relations Finland Oy sekä Idean Oy.

Lue koko uutinen.

Ei kommentteja: