tiistai 12. elokuuta 2008

Näin länsinaapurissa

Kesäkuun lopussa kerroin väitöskirjasta kännykkämarkkinointiin liittyen, ja siinä yhteydessä kävi ilmi, että naiset ovat Suomessa ahkerampia mobiilipalveluiden käyttäjiä kuin miehet. Operaattori Telenorin teetättämässä tutkimuksessa Ruotsissa on tullut ilmi samansuuntaisia tuloksia. Tutkimuslaitos SIFO Research Internationalin toteuttamassa tutkimuksessa kävi ilmi, että naiset olivat omasta mielestään huomattavasti tietoisempia niistä palveluista, joita heillä on mahdollisuus käyttää kännykän kautta. Esimerkiksi nettisurffaukseen oli kyselyyn osallistuneista naisista kännykkää käyttänyt 24 prosenttia, kun miehet puolestaan pääsivät noin puoleen tästä. Tutkimuksen otos oli 3930 henkilöä (alkuperäinen lehdistötiedote (på svenska)).

Tämä on jo toinen indikaattori lyhyen ajan sisällä, joka viittaisi siihen, että erityisesti naiset ovat otollinen kohderyhmä kännykkäpalveluille...ja kaikenlisäksi 36-45 vuotiaat!!!

Ei kommentteja: